dinsdag 10 juni 2008

Broodjes visstick

Na de gewijzigde plannen van gisteren hebben we wat geschoven in het geplande weekmenu. De spaghetti is van het menu geschrapt (de saus zit nog in de diepvries, de sla moest nog gekocht worden) en de rest is enigszins gerangschikt. Op het menu voor vandaag uiteindelijk lekkere broodjes visstick met komkommersalade.

Ik moest na het werk nog even naar de lokale Duitse prijsvechter. Niet alleen voor de kadetjes voor de broodjes visstick, maar ik hoopte stiekem ook nog een ijswafel-ijzer te vinden. Deze waren sinds maandag in het tijdelijke assortiment en mijn plan was dan ook om maandag meteen na het werk even langs te sjezen. Helaas liep het allemaal een beetje anders maandag, maar vandaag heb ik dus toch nog maar even gekeken. En ja hoor, na even zoeken zag ik nog één doosje staan. Ik had het doosje nog niet goed en wel in mijn handen toen ik een dame achter mij aan een medewerker vragen of er nog wafelijzers waren. Haha! Net op tijd!
Morgen meer op het wafel-vlak..

Dan voor vanavond: de broodjes visstick. Eigenlijk heel makkelijk en niet eens receptwaardig, maar vanwege nostalgische redenen voor mij een geliefd maaltje.

Voor 2 personen:
5 kadetjes (3 voor hem en 2 voor haar... of eerlijk delen?)
1 komkommer
evt 1 ui
pakje vissticks
ravigottesaus

De broodjes besmeren met de ravigottesaus, dan beleggen met plakjes komkommer, twee vissticks en evt. wat uienringen. De resterende komkommer in dunne plakjes snijden (mandolineschaaf!) en aanmaken met wat olie en azijn.
Grote hap nemen en de ravigottesaus langs je kin voelen druipen ;-)
Simpel, snel, goedkoop en er kan geen visburger van de MacDonalds tegenop.

2 opmerkingen:

Gerrit Jan Groothedde zei

Een visburger van McDonald's kan dan ook nergens tegenop. :-)

Cara zei

En wederom had Gerrit Jan gelijk...
Persoonlijk vind ik overigens niks van de MacDonald's ook maar ergens tegenop kunnen, maar ik ben dan ook verwend in mijn jeugd. Wij hadden een piepklein hamburgertentje in het dorp waar men gigantische hamburgers serveerde op grote Italiaanse bol-achtige broodjes. Oh mijn god, ik krijg al trek als ik er aan denk!