donderdag 22 mei 2008

Koelkastplunderen: snelle pizza

Oei, dit was weer eens een lange, lange dag. Om half 8 kon ik eindelijk mijn PC uitzetten. Gelukkig ben ik in een kwartiertje thuis, maar de 'puf' was er goed uit.

Eigenlijk was het plan om een soepje te maken en daar een broodje bij te bakken van een bol deeg die ik vanochtend alvast uit de diepvries had gehaald. Maar je kunt wel raden: toen ik thuis kwam had ik HONGERRRR.
De beslissing om de bol deeg om te toveren tot pizza was al snel gemaakt. Dus meteen de oven voorverwarmd en de pizzasteen erin gelegd. Toen ben ik in de koelkast gedoken om 'beleg' op te sporen. Dat was niet veel meer. Ik heb uiteindelijk besloten er maar een soort van Margherita van te maken. Met nadruk op soort van...

2 kleine el tomatenketchup (ik heb een heel lekkere, niet-zo-zoete van de biowinkel)
1 dessertlepel pesto
stukje kaas, geraspt

Nadat ik eindelijk de rasp weer had gevonden heb ik de pesto en tomatenketchup door elkaar geroerd en over de bodem uitgesmeerd. Geraspte kaas er overheen en in de oven tot de kaas bubbelt en de kost goudbruin is.

Eerlijk gezegd: het ziet er niet uit. Het pesto-ketchupmengsel wordt een onbestemd buin drabje. Maar echt, het smaakt best goed! en ik had binnen 20 minuutjes een warm maaltje.

* Foto is snel-even-gemaakt met het moblieltje, wat de al niet fantastische kleuren van de pizza geen goed heeft gedaan...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

psst, dat moet je niet zeggen dat het er niet uit ziet. Dat ziet niemand! Gewoon bakken en snel in je maagje laten verdwijnen.

Cara zei

Nee serieus, het zag er echt niet uit. Ik heb nog een foto, maar het USB kabeltje is even zoek. Volgt ZSM!
Maar eerlijk is eerlijk, bij een snelle maaltijd voor jezelf telt het uiterlijk eigenlijk (bijna) niet mee, als het maar goed smaakt.