dinsdag 20 mei 2008

Wraps met kip, tandoori style

Al vaker heb ik hier verhaald over wraps met kip. Vandaag zag ik de ingredienten gezamenlijk op het aanrecht staan: de kip, de kruiden en een potje griekse yoghurt voor de saus. En ineens vroeg ik me af of het lekker zou zijn om de kip op zijn Indiaas te marineren, dus in gekruide yoghurt. Maar een manier om dat uit te vinden natuurlijk!!!

Overigens vind ik het altijd maar een raar woord, Indiaas. Ik ben uit Engeland altijd gewend om 'Indian' te zeggen, en in mijn hoofd is dat Indisch. Maar hier in Nederland betekent 'Indisch' natuurlijk Indonesisch. Geeft goede kans op spraakverwarring, vooral als je schoonfamilie ook nog deels Indisch is.

1 potje Griekse/Bulgaarse yoghurt
1/2 zakje burritokruiden
2 kipfilets
6 wraptortilla's
1 teen knoflook
1 el mayonaise
wat bieslook
1/2 krop ijsbergsla, in reepjes
tomaatjes, in blokjes

Roer de burritokruiden door 3 el yoghurt en 1 el olie. Snijd de kip in reepjes en marineer deze in de yoghurtmix.
Roer een sausje van 4-5 el yoghurt, 1 flinke el mayonaise, 1 geraspte teen knoflook en maak op smaak met fijngeknipte bieslook, wat zout en wat peper.
Verwarm de tortilla's in de oven en bak ondertussen de gemarineerde kipreepjes rondom bruin.

Serveer alles in aparte schaaltjes en laat iedereen zijn tortilla's rollen.

Eindoordeel: niet slecht, de kip was heel erg mals. Volgende keer nog wat langer marineren, maar ik ga het zeker nog een keer proberen!

Geen opmerkingen: