vrijdag 16 mei 2008

Vrijdagkip

Oude gewoontes slijten niet. Ook na een lange 'winterslaap' eten wij nog braaf iedere vrijdag een kipje. Ik mis mijn oude poelier waar ik even kon binnenwippen voor een lekker sappig grillkipje, maar helaas moet ik het tegenwoordig zonder doen.
Wij zijn inmiddels qua boodschappen 'overgelopen' van de lokale Plus naar de nieuwe AH XL aan de rand van de stad. Hoe XL hij ook is, frustrerend vaak heeft hij niet wat ik zoek (geen krop sla te krijgen? hoe kan dat nou??) maar een groot voordeel is het zelfscannen.
Je kunt dus al winkelend de boodschapjes gewoon in je tas laaien (na ze natuurlijk gescand te hebben) en bij de uitgang pin je en klaar! Dat scheelt!

Ik probeer nog wel braaf iedere donderdag mijn plan te trekken, hoewel er meestal wel wat wijzigt gedurende de week. Maar dat is toch ook het genot van koken?

De mogelijkheden voor deze week:
Kipwraps
Tarte Flambee
Karbonaadjes
Ajam Smoor
Gehaktbrood met rode kool (daar was het de laatste tijd geen weer voor)
Linzencurry
Verder heb ik nog een portie pastasaus in de vriezer. Een andere optie na een drukke dag is een schaaltje viscuisine. Of heel ouderwets kapucijnertjes, mmmmm!
Donderdag is Lief weer naar zijn cursus en zijn het restjes voor mij. Misschien een soepje? Ik heb een bakje champignons meegebracht en ik heb al in geen tijden meer Londonderry gemaakt voor Lief. Alhoewel, donderdag is hij er niet eens...

De lijst is natuurlijk te lang voor een week, maar er zitten een aantal maaltjes uit de diepvries of de voorraadkast bij. Die kunnen ook wachten tot volgende week of later, maar het is fijn om wat opties te hebben. Morgen in ieder geval de kipwraps. Njam!

1 opmerking:

Chris zei

Gerrit Jan meldde het al: je bent er weer! Gelukkig.