dinsdag 27 mei 2008

Rijst met broccoli en kip

Een recept in de categorie 'Dit met Zus en Zo'. Ik vind het altijd maar lastig wat je moet invullen bij de 'zus' en de 'zo' want de champignonnetjes of de ui of de pindasaus zijn natuurlijk net zo goed belangrijke onderdelen van het recept.
Titels in de categorie 'dit met zus en zo en dit en dat en een dingeltje erbij' vind ik echter nog erger. Maar iets als 'Rijst a la tante Joke', dat doet het helemaal niet voor mij. Of het allerergste: heel studentikoos 'Prut van...'. Jakkie! Dus ik houd het maar op rijst met broccoli en kip. Je moet toch iets... en het is in ieder geval duidelijk.

1 kopje rijst
klein stukje bouillonblokje
1 doosje champignons, in vieren
1 ui, gesnipperd
1 stronk broccoli
2 kipfilets, in stukjes
scheut ketjap
portie pindasaus

Zet de rijst op met twee kopjes water en een stukje bouillonblokje.
Bak ondertussen de champignons en ui aan in een scheutje olie. Zet even apart in een schaaltje en bak de kipfilet in de zelfde pan.
Snijd de broccoli in kleine roosjes. Doe deze na ca 10 min. koken bij de rijst en laat hem even meestomen.
Giet, als de kipfilet mooi bruin is gebakken, een scheut ketjap in de pan. Even husselen en klaar.
Als de broccoli en rijst klaar zijn kun je de champignons en ui er door roeren. Verdelen over twee borden en de kipfilet erbovenop.
Laat iedereen naar smaak pindasaus opscheppen.

1 opmerking:

Anoniem zei

ik heb dit vanavond uitgeprobeerd en het smaakte goed! me man heeft 2x opgeschept! haha.. dankje voor het recept!

groetjes, N