vrijdag 20 juli 2007

Winkelperikelen

Ik heb het de laaste weken iets te veel meegemaakt naar mijn zin: ofwel er ligt nog een heel zielig kipje in de supermarkt, of gewoon helemaal geen meer. Nu zitten er in ons winkelcentrumpje twee supermarkten (ik ben niet verwend) maar om nou met je smeltende ijsjes te gaan staan wachten tot je Lief bij de andere supermarkt een kipje heeft gekocht... niet echt practisch. Vroeger winkelden we altijd bij de Plus maar die zijn op vrijdagavond altijd aan het vakkenvullen. Vervelend als je net de 'grote boodschappen' wilt doen en je moet tussen stapels dozen en kuddes tieners manouvreren. Sinds de Edah is overgenomen door Jan Lindars gaan we daar meestal heen, die winkel is ook groter.
Ik ben eigenlijk gewend om naar de slager te gaan voor mijn vlees maar die mannen zijn tegenwoordig ook aan het uitsterven. Ik heb hier in de buurt nog geen goede kunnen ontdekken. Uit gemak blijft het dus bij supermarktvlees voor ons.
Vanuit mijn oude baan kon ik met een klein omweggetje langs een grote poelier rijden, en alle kip en vooral grillkipjes halen waar ik zin in had. Nu werk ik precies aan de andere kant van de stad en om helemaal door het centrum te manouvreren voor een kipje op vrijdag is ook weer zo erg.

We hebben ons dus moeten behelpen met drumstickjes (zielig he) en verder hebben we ingeslagen voor de volgende gerechten:
Burrito's met kip,
Kikkererwtencurry met kip en naans,
Pasta met courgette, brie en pesto (sinful!),
Kartoffelsalat en een salade met sjalotjes en warme balsamicodressing,
Varkensfilet met champignonsaus, aardappelbolletjes en spercieboontjes.

Deze week een gerechtje minder in de planning omdat we zaterdag bij oma gaan eten.
De salade met sjalotjes en warme balsamicodressing staat op de planning voor zondag, maar omdat het zo'n lekker recept is gaat hij toch op de site.
Verder zit er deze week voor mijn doen redelijk veel 'kant en klaar' bij, zodat ik het komende week lekker makkelijk heb in de keuken. Wel zo prettig, want het is toch redelijk intensief zo'n nieuwe baan en degene die mij inwerkt is volgende week (ieks) al op vakantie. Je ziet het wel meteen op de rekening in de supermarkt trouwens, al dat gemakseten. Hoewel een deel van de schuld ook ligt bij de ijsjes die Lief in het karretje heeft geladen en de doos vaatwastabletten was de rekening toch wel een paar tientjes hoger dan normaliter. Maarja, dat kunnen we ons nu permitteren natuurlijk ;-)

Geen opmerkingen: