dinsdag 24 juli 2007

Wraps met kip

Hoewel ik zondag nog serieus overwoog om mijn recept aan te passen en Chris's idee voor wraps met kip, spekjes, tomaat en avocado te maken is het er om praktische redenen niet van gekomen: het is zo druk op het werk dat ik al blij kan zijn als ik maar één uurtje hoef over te werken. De zin in wachten in de rij in de winkel is dan wel een beetje over, en als je eigenlijk alles al in huis hebt...
De foto is wat overbelicht, de zon kwam net door... zul je net zien!Ik ben in ieder geval erg blij dat ik voor makkelijke recepten heb gekozen deze week, zeker nu degene die mij inwerkt weg is en ik alles alleen mag oplossen.
Het zijn dus gewoon de van te voren geplande wraps geworden, maar die smaakten ook uitstekend. Wij hadden dit keer een pak met 6 grote tortilla's met knoflook, erg lekker. Maar gewone tortilla's kan natuurlijk ook. Het rode sausje was barbecue, een goede combo! Het zwaar overbelichtte witte sausje op de foto is verbazend romig gezien het feit dat het voor het grootste deel uit yoghurt bestaat. Werkt alleen met griekse (of turkse) yoghurt, niet met hollandse!

Voor 2 personen:
2 kipfilets
1 pak wrap tortilla's
1/4 krop ijsbergsla
2 trostomaten
1/2 zakje burritokruiden
1/2 bakje griekse yoghurt
1 teen knoflook
1 el mayonaise
potje rode saus of salsa

Snijd de kip in reepjes en bak ze lekker bruin in een klontje boter.
Verwarm ondertussen de oven voor op 180 graden. Verpak de tortilla's in alufolie (ik rol ze altijd wat op) en warm ze op in de oven, 10 min ongeveer.
Snijd de sla in reepjes en de tomaten in blokjes.
Meng de burritokruiden met ongeveer 1/2 dl water en giet dit bij de kip. Laat zachtjes pruttelen zodat het sausje wat inkookt.
Meng voor de knoflooksaus de yoghurt, knoflook en mayonaise. Maak op smaak met een snufje zout en wat groene kruiden voor de kleur als je zin hebt.
Zet alle schaaltjes en het potje saus op tafel en serveer met de warme tortilla's. Houd de overige tortilla's warm door ze in een handdoek te wikkelen. Laat iedereen zijn eigen tortilla beleggen met sausjes naar smaak.

Geen opmerkingen: