zaterdag 7 juni 2008

Blogdoelstelling

De reden dat ik ooit met dit blog ben begonnen is puur egoistisch. Of eigenlijk waren het redenen. Ik was op dat moment werkeloos (in between jobs...) en dus was het 'customisen' van het blog een leuk tijdverdrijf. Ik heb niet zo zeer mijn eventuele lezers op het oog gehad, want er zijn in mijn ogen wel leukere en heel wat meer culinair verantwoordde sites te vinden. En voor mensen die van makkelijk en snel houden gebruik ik waarschijnlijk niet genoeg pakjes en kant-en-klaar.
Nee, ik ben vooral begonnen omdat ik altijd nieuwe dingen wil proberen en dan naderhand niet meer weet wat ik ook al weer gemaakt had en hoe lekker het was.
Ik vind het leuk om voor mezelf bij te houden wat ik gemaakt heb, zodat ik op momenten van minder inspiratie kan teruggrijpen op beproefde recepten. Nu het blog een tijdje heeft stilgelegen zijn er een heel aantal recepten die ik sinds ik ze hier postte niet meer gemaakt heb. Al bladerend door mijn eigen verleden kreeg ik er meteen weer trek in. Met als resultaat dat de afgelopen week bestond uit vooral 'oude bekenden', soms met een kleine variatie. Jammergenoeg is dat blogtechnisch gezien natuurlijk niet interessant om hier te melden. Voor mezelf is het echter wel het bewijs dat het bloggen werkt. Voor mij dus nooit meer lekkere recepten die in de vergetelheid verdwijnen!

Gelukkig is de komende week qua nieuwe recepten een stuk beter gepland. Er staan maar liefst VIJF gerechten op de planning die nog nooit geblogd zijn hier. Is dat geen leuk vooruitzicht?

Overigens, de oude bekenden die afgelopen week in de herhaling zijn geweest:
Londonderrysoep, inclusief tosti's.
Pastasalade met brie (had ik eerder deze week al gemeld)
Tagliatelle met spinaziesaus. Hee dat is een nieuwe, nog nooit over geblogd! Schande! Binnenkort maar eens goedmaken.
Gehaktballetjes, dit keer gewoon met jus.
Donderdag voor mezelf (lief op cursus) met het restant spinaziesaus nog een keer spinazieflapjes gemaakt (zonder de feta, dat was een misser)
Gisteren naturlijk zoals altijd weer kip met salade, wederom vleugeltjes want die waren in de aanbieding.

Geen opmerkingen: