maandag 27 augustus 2007

Kippenpootje met 'sju'

Gisteravond heb ik een pannetje kippenpootjes gestoofd met wat kruiderij en knoflook. Een deel ingevroren voor later, en een ander deel in een pannetje in de koelkast. Vanavond hoefde ik dus alleen maar aardappeltjes te koken en een pannetje spercieboontjes maken. Ouderwets hollands, dat maak ik niet meer vaak. Maar zo nu en dan is t erg lekker.
Geen foto's, maar ik denk dat iedereen zich wel een gestoofd kippenpootje kan voorstellen.
De overgebleven aardappeltjes heb ik in blokjes gesneden en met de overgebleven bietjes van laatst een makkelijke aardappelsalade gemaakt voor in het lunchtrommeltje. Dressing: 2 el yoghurt, 1 el mayo, tl mosterd, snufje zout en een bosje bieslook. Door de warme, in kleine blokjes gesneden aardappeltjes roeren en later de bietjes er, ook in blokjes gesneden, doorheen.

Geen opmerkingen: