woensdag 1 augustus 2007

Herhaling

Op sommige dagen ben ik zo blij dat ik een planning heb gemaakt voor het eten en dat ik alles ook al in huis heb. Ik heb ze alleen wel erg veel de laatste tijd, dat soort dagen. Vandaag alweer.
Ik was net bezig om mijn urendeclaratie in te vullen toen de telefoon ging. Een hele grote escalatie, logs nakijken, mail nakijken, oplossing zoeken... een uur later was ik klaar. Of nouja klaar, ik moet er morgen meteen weer aan verder, maar ik kon in ieder geval naar huis.

Thuis heb ik snel een pannetje water opgezet om de pasta te koken, en de cherrytomaatjes en brie gesneden. Klinkt bekend? De pastasalade met brie en rucola van twee weken terug is in de herhaling gegaan.
De knoflookmayonaise van Devos&Lemmers was op (helaas) dus ik heb half-half knoflooksaus en frietsaus gebruikt. Een wat minder geslaagde combo. En in alle haast was ik helemaal vergeten het water van de pasta te zouten. Schandalig! De pasta was dus een beetje te flauw naar mijn smaak.
Maar goed, ondanks alle tegenvallers was het nog steeds een lekkere salade, wat maar weer eens bewijst dat het een goed recept is.

5 opmerkingen:

Gerrit Jan Groothedde zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Gerrit Jan Groothedde zei

Nou, over herhaling oeps gesproken... wat ik wou zeggen: je zou die knoflookmayonaise ook gewoon zelf kunnen maken. Veel lekkerder dan D&L. Ik heb wel een recept.

Cara zei

Ja je hebt gelijk, maar ik pareer dan meteen met: maar dit is toch de doordweekse keuken?
Aan de andere kant: wat let me om het eens te proberen in het weekend en de mayonaise dan doordeweeks op te smullen... Ik moet wel bekennen dat mijn enige poging tot het maken van mayo jammerlijk mislukte, maar misschien had dit ook te maken met het feit dat ik 17 en ongeduldig was. Ik zal binnenkort nog eens een poging wagen dan.
Overigens, het recept van Gerrit Jan staat hier.

Anoniem zei

Gewoon doen Cara, zelf mayonaise maken. Met een staafmixer is het een eitje!

Cara zei

jullie zijn wel overtuigend zo met zn tweeen...