maandag 6 augustus 2007

Maandagkip

Vandaag waren Lief en ik allebei een dagje vrij, onder andere om de kittens naar de dierenarts te brengen voor hun inentingen. Ik had nog mooie plannen om wat aan de tuin te gaan doen, maar het was me gewoon te heet. In plaats daarvan heb ik lekker een stapel oude Tip's en Good Food's door zitten bladeren. Ook niet slecht!

Met dat hete weer had ik absoluut geen zin in iets zwaars, dus het is een lekkere maaltijdsalade geworden. In de salade gerookte kipfilet, stukjes peer en walnootjes, eroverheen honing-mosterddressing. Voor erbij meergranenbrooddjes met peer, blauwschimmelkaas en honing. Dit gaat heel makkelijk met afbakbroodjes: de ongebakken broodjes doormidden snijden, beleggen en bakken tot de kaas smelt danwel bruin ziet (afhankelijk van welke kaas je gebruikt). De combinatie van kaas met daar overheen gedruppeld de zoete honing is echt onweerstaanbaar. Vier broodjes was achteraf misschien wat veel voor ons tweetjes, maar toch is alles schoon op gegaan!

Geen opmerkingen: