vrijdag 13 juli 2007

Menu

Zoals ik in het vorige bericht al zei maak ik meestal op vrijdag een aanvalsplan voor de rest van de week. Mijn Lief krijgt een beetje inspraak en mag zijn favorieten aandragen. Er zijn een aantal family favourites die regelmatig op tafel komen en dat wordt aangevuld met zaken waar ik op dat moment zin in heb en natuurlijk nieuwe recepten om uit te proberen.
Ik probeer altijd een beetje rekening te houden met de seizoenen en wat er op dat moment uitundig aanwezig is in de winkel. Seizoensgroenten eten is beter voor het milieu, beter voor je portemonnaie en ik denk ook nog beter voor je gezondheid omdat je groenten kiest op het moment dat ze op hun top zijn en niet onder kunstmatige omstandigheden grootgetrokken. Aan de andere kant kook ik ook vrijwel iedere week een stronkje broccoli (gezond en vinden we allebei erg lekker) en 's winters komt mijn kropje sla ook uit de kas of van ver weg, dus ik ben zeker niet roomser dan de paus.

De planning van volgende week:
Kip met salade (ons enige vaste menu-onderdeel)
Shoarma
Taco's
Pastasalade met brie en rucola
Mini-gehaktballetjes met pindasaus, rijst en broccoli
Quiche met kip en rucola
Spaghetti met tomaten-gehaktsaus en salade

Soms komen mijn plannen niet helemaal uit en verdraai ik de gekochte ingredienten tot nieuwe recepten, wat soms ook verrassende resultaten oplevert. Maar aan de andere kant vind ik het wel heel makkelijk om niet te veel na te hoeven denken doordeweeks, ik kies gewoon uit mijn lijstje het recept waar ik die dag zin in heb en ik heb bijna alles al in huis. Met één keertje plannen heb ik het lekker de hele week makkelijk.

1 opmerking:

Anoniem zei

Haha die Cara, fijn dat je toch nog een manier hebt gevonden om ons mee te laten genieten van je kookkunsten! We missen je smakelijke verhalen op kantoor, maar zo kunnen we je toch nog in de gaten houden.