woensdag 18 juli 2007

Quiche met kip en rucola

Door mijn pizza-stunt van de week is mijn hele planning in de soep gelopen. De spaghetti wordt van het menu geschrapt, omdat de saus ervan in de diepvries klaar ligt en daar nog wel even kan blijven, en de salade moet nog gekocht worden. Geen probleem dus.
De kip die ik voor gisteren gepland had moet vandaag echt gebruikt worden want die zat tegen zijn datum aan. Hij ligt wel in de koelkast (duh) maar met dit weer... ik weet het niet.

Goed, vandaag dus de quiche met kip en rucola. Snel na het werk nog wat verse rucola gehaald, ik vond het restje van gisteren toch wat weinig. Ik heb 2 kipfilets gebruikt en 1 bakje champignons, en heb de helft van deze vulling ingevroren voor een volgende keer.

Voor 2 personen:
4 plakjes bladerdeeg
1 kipfilet
zout, peper
paprikapoeder
1 teen knoflook
2 eieren
200 gr kwark
3/4 zak rucola
100 gr geraspte kaas

Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien, rol ze uit tot een ronde plak en bekleed hiermee een (siliconen)vorm . Verwarm ondertussen de oven op 180 graden.
Snijd de kip in reepjes en kruid deze met zout, peper en paprikapoeder. Bak ze in wat boter zodat er een lekker bruin korstje op komt (voor de smaak). Schep ze even in een schaaltje en bak de champignons (in 4-en gesneden) zodat het vocht goed verdampt. Kruid ook deze met zout en peper.
Doe de kip en champignons in de deegvorm, en bedenk ze met de in reepjes geknipte rucola (eet later makkelijker, anders trek je steeds slierten rucola los).
Klop een sausje van de kwark en eieren, maak ze op smaak met wat zout en peper. Giet dit over de vulling en strooi de kaas er overheen. 45-50 min bakken en in lekkere puntjes serveren.
De rest van de rucola heb ik met het restje rucola-veldslamix van gisteren gemengd en ernaast geserveerd. Met een scheutje mosterddressing erover was dat er erg lekker bij.

Geen opmerkingen: